.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

zondag 5 augustus 2012

Oorbel met Parel

Ik zie dat ik een flink pak nieuwe volgers heb, blij dat jullie een
kijkje komen nemen en natuurlijk aan iedereen :  ♥ WELKOM ♥

Oorbellen zelf haken is altijd plezant, vooral als je complimentjes
krijgt dat ze mooi gemaakt zijn, dan ben je best wel fier op jezelf.

Deze oorbellen zijn afgewerkt zijn met een parel, maar kan ook
zonder parel gedragen worden hoor.


Ik heb haaknaald 2.5 mm gebruikt om als volgt te haken:

ronde 1 :    8 lossen haken en sluiten met een halve vaste

ronde 2 :   3 lossen haken (1ste stokje) en nog 13 stokjes haken in ring,
               4 lossen haken en terug 4 stokjes in ring en dan sluiten
               met een halve vaste

ronde 3 :   er wordt nu een picootje gehaakt: * 4 lossen haken en een halve
               vaste in de eerste van 4 lossen, een vaste haken in de volgende
               steek* en dit nog 7 keer herhalen en afhechten.

Je neemt een zilverkleurig oorbelhaakje en daaraan bevestig je een stiftje
met een oogje waar je een parelkapje en een parel opzet en met een
krulbektangetje maak je een nieuw oogje waar je dan als laatste de
gehaakte oorbel aanhangt.

Vind je het toch nog iets te moeilijk dan kan je ze nog altijd krijgen, want
ik geef een paar weg als vakantie traktatie en dit tot halverwege augustus.

Dan is de vakantie jammer genoeg voor mij voorbij ... en moet ik de
draad om te gaan werken weer opnemen, maar eerlijk gezegd vind
ik dit nu éénmaal niet zo erg.

Knusse groetjes,
Valerie ♥

8 opmerkingen:

  1. wat apart en mooi Valerie

    geniet nog maar lekker van je laatste vakantiedagen

    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor Valerie, ik draag wel geen oorbellen maar vind het wel mooi bij iemand anders. In je vorige post erkende ik ook de "winkeltijd" met papieren bloemen aan de kust ;-) laaang geleden wel hahaha

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Valerie,wat ontzettend leuk gedaan zeg. Ik kan niet haken en ook de tijd er niet voor vrij maken maar wat zou ik dit graag willen kunnen. Heel orgineel. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor je patroontje!
    Ze zijn zo leuk!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor het delen, ik vind ze zo ontzettend lieflijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze mooi gemaakt zeg, dat heb je toch wel heel leuk gedaan.
    Ik draag zelf geen oorbellen, anders zou ik aan de slag gaan hoor.

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind je oorbellen prachtig hoor. Wat je toch allemaal kan haken. Ben er onlangs ook terug mee begonnen en vind het superleuk om te doen.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...