.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 29 mei 2017

Lovely Peony

In de tuin bloeit weer een romantische beauty: de pioenroos.


De volumineuze roos zorgt voor een prachtig gevulde vaas
en verspreid bovendien een heerlijke geur in de woonkamer.


De pioenroos is een bloem die je zelf kan drogen, niet moeilijk.
Als de bloem op springen staat knip je ze net onder de kop af
en hang je ze ondersteboven met het steeltje aan een touw.


Je moet het beslist zelf eens proberen, het resultaat is fantastisch,
verbluffend mooi en voor altijd: een bosje gedroogde pioenrozen!

Een nieuwe z☀nnige week gaat weer van start ... fijne maandag!

Lieve & Creatieve Groetjes 💕



9 opmerkingen:

  1. Prachtige bloemen. Ze lijken wel zijdeachtig. De gedraagde pioenrozen zijn mooi, maar de verse bloemen zijn toch mijn favorieten. Gebruik jij voor het drogen speciaal spul om de kleur te behouden? Of hang je ze gewoon te drogen?
    Je hebt er weer prachtige foto's van gemaakt.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Margaret ... ik hang ze gewoon op en ze verdonkeren altijd een tintje ... een kort steeltje zorgt voor weinig vocht (bruine kleur) tijdens het droogproces ...

      Verwijderen
  2. Ik vind ze prachtig. Heb ook een struik in de tuin maar die doet het dus niet he.. Nu kreeg ik de tip om hem opo een andere plek te zetten. Misschien dat ze volgend jaar wel bloeien.. Nu geniet ik maar even mee van jou mooie foto's.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi ik had deze week ook een bos gekregen ze wilde eerst niet uit komen maar toen heb ik ze even over hun bolletje gewreven en zijn ze toch uitgekomen groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeker weten. Ik net een bosje witte staan. Ik blijf ze prachtig vinden. Drogen dat heb ik nog nooit gedaan. Misschien kan ik dat met dit bosje doen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik moet snel naar de winkel zie ik. Dit zijn toch wel mijn lievelingsbloemen. Maar vergeet ze steeds te drogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijven ook mijn lievelingsbloemen hoor en een gedroogd bosje is onderweg, whaha ( jouw tip van vorig jaar!) Geniet zelf ook van het mooie weer hoor!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn nu op z'n mooist, die prachtige bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie foto's.
    Het is inderdaad een hele mooie bloem, ik ben gek op rozen en dit soort helemaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...