.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 25 mei 2018

Go with the Summer

Het is en blijft een tof zomer accessoire de hip gehaakte flip flops.


Bij diverse winkels liggen de slippers in het schap in mooie kleuren.
Ik deel graag nog even het patroon mee, om zelf aan de haak te slaan.

Gebruikte steken en afkortingen :
losse = L
halve vaste = HV
half stokje = HST
vaste = V
stokje = ST
cluster steek CL ST (3 HST op de haakpen en tezamen doorhalen)

  • maak een magische cirkel
  • haak in de cirkel 4 L (1ste stokje + 1 L) - 1 ST en 1 L - herh. tot 12 ST - 1 HV
  • 3 L - 2 ST in de 1 L steek (1ste CL ST) - *3 L - CL ST* - *herh.* 12 CL ST - 3 L - 1 HV
  • 1 V in het 3 L boogje - 5 L - 1 V - herhalen tot 12 boogjes
  • 6 ST - 5 L - 6 ST in het 5 L boogje - 1 V in het 5 L boogje - 5 L - 1 V - herh. tot vier hoeken - 5 L - 1 HV
De plastiekbandjes van de slippers zijn met haakkatoen omwonden.
Het gehaakte vierkantje wordt vastgezet met een warm lijmpistool.
Een stoere toets met de metalen kleef spijkers gekocht bij de Action.


Go with te summer met trendy versierde flip flops aan de voeten!

Geniet van het zomers weekend ... Fijne Vrijdag!

Lieve & Creatieve Groetjes


14 opmerkingen:

  1. Wat mooi Valerie!
    Heb je het katoen ook nog gesteven?
    Wens je (en ons) een fijne warme zomer toe.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik weet het nu zeker.....ik ga ze dit weekend eens maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor het patroon, ik vind ze echt super lief/Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met deze teenslippers kun je fijn voor de dag komen. Al klinkt het woord spijkers een beetje pijnlijk. Bedankt voor dit leuke idee en patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit zal heel gezellig staan Valerie, mooie hippe flip flops zo!
    Alvast een fijn zonnig weekend!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend GAAF!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier heb ik ze nog niet in de winkel gezien, maar ik ga ze gewoon zelf maken :-) Ze zijn heel schoon en origineel. Ik vroeg onlangs nog aan mijn dochter van 12,5 jaar of zij geen idee had wat ik nog eens kon haken wat ik nog nooit gemaakt had. En zij kwam toen met 'schoenen of versieringen voor schoenen', dus bij deze... is het duidelijk wat er bij op het to-do-lijstje komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi die van jou.. ik heb ze een paar keer gemaakt, maar toch weer uitgehaald.. vond het niks... stond zo over the top haakgek bij mij !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk Valérie, helemaal hippie-chic/Ibiza-stijl. Die metalen accenten maken het helemaal áf vind ik. Dank je wel voor het delen van het patroon, ik ga ze zo aan m'n dochter showen of zij ze misschien ook wil ;)
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welke haaknaald heeft u gebruikt
    Super leuk voor de zomer ff maken

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...