zondag 26 augustus 2012

Stijlvol rond fotolijstje

Wat een druiliger weer! Grijs en fikse regenbuien.

Gelukkig kan je dan binnen aan de slag voor enkele karweien.

Heb onze bleke eiken trap geschuurd en voorzien van een eerste laag vernis. 
Het schuren met het machientje ging vlot, maar ik had niet gerekend op al dat stof, 
pfffffff en het zat overal.

Als ik dan het resultaat van de eerste laag vernis zag, 
dan vergat ik al gauw mijn gezaag en geklaag ... zelfs de pijn aan mijn pols.

Volgens de dokter kan de pijn nog lang aanhouden. 
Doktersadvies: niet veel belasten, maar dit kan ik niet, ben altijd bezig met iets. 
De bezorgde woorden van jullie, hebben mijn hart verwarmd, bedankt!

Natuurlijk wou ik nog wat tijd vrij maken voor mijn favoriete hobby.

Dit stijlvol rond gehaakt fotolijstje is een vrolijkheid aan de muur.


Veel heb je er niet voor nodig: een kunststof ring 
of een dunne armband die je niet meer gebruikt.

Je haakt rond de ring 51 vasten. 
Schuif ze goed tegen elkaar aan, zodat je niks meer van de ring ziet 
en sluit met een halve vaste.

Haak 3 lossen (is eerste stokje) en in iedere vaste een stokje 
en sluit met een halve vaste. (51 stokjes)

*Sla 2 steken over en haak zeven stokjes in dezelfde steek, 2 steken overslaan 
en een halve vaste haken* Herhaal deze werkwijze ** tot de ring rond is.

Je kunt er meerdere in verschillende kleuren ophangen met een leuke foto of spreuk.

Liefs Valerie ♥
      

13 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd naar het resultaat van je trap. Het fotolijstje is mooi geworden hoor !

    Liefs, Lieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi gedaan, leuk idee.
    En lastig he als je iets niet mag belasten en je hobby'd zo graag.

    nou sterkte en doseer het goed
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een lieffie zeg leuk gedaan
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was het schuren niet te belastend voor je pols? Maar ik snap het, zo fijn als er weer een klus gedaan is met een mooi resultaat. O ja dat schuren geeft heel veel stof!
    Wat mooi zeg die lijstjes. Ik zoek al even naar goedkope armbanden voor dit doel.
    Groetjes,
    Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat flink dat je toch ging schuren, maar pas op hoor, je pols
    kan weinig hebben...
    Mooi je fotolijstje, ik weet dat we op deze manier ook wel om kaarten
    heen haakten...heel leuk om te zien.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk lijstje heb je gemaakt. De spreuk heeft mijn dochter op de muur in haar slaapkamer.
    Sterkte met je pols!

    Groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha Valerie, ben ik eindelijk ook eens weer:) en vandaag zon!!
    heerlijk om de week mee te beginnen, ik hoop dat de zon ook bij jou schijnt!
    oef zwaar werk om de trap te schuren.. pas goed op je pols hoor, niet te gek doen!!
    en dat haken vind ik ook zo heerlijk om te doen.

    fijne week!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk de trap geschuurd, moet ook soms gedaan worden!Ik snap dat je altijd bezig bent, heerlijk toch?Wat een leuk idee van dat fotolijstje!!Zelf verzonnen?Daar zie ik jou wel voor aan... altijd zulke leuke ideeën!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat origineel! Echt heel mooi! Maar waar koop je die armbanden? Ik heb ze namelijk niet?

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allereerst wat een prachtig blog.
    En het fotolijstje vind ik ook al zo mooi. Ik heb wel een vraagje, hoe doe je de foto erachter? Gewoon plakken?

    Groetjes,
    Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi, superleuk fotolijstje! Ik zou ook ook graag weten hoe je de foto er mooi achter krijgt.
    Groetjes,
    Ellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bij mij is 51 steken te weinig en als ik meer doe zodat t mooi tegen elkaar aan sluit dan wil de tweede toer niet... Dan zijn er teveel stokjes..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem maandag 26-06-2017
    Mooie fotolijstjes, bedankt voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen