.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 19 april 2013

Anjer Bloem

De zesde bloem van de Crochet Flower Power is een gehaakte Anjer.
De kleuren van het katoen mag je persoonlijk aanpassen.
De dikte van de haaknaald staat vermeld op het labeltje van het garen.

Anjer Bloem haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen:
losse = l
halve vaste = hv
vaste = v
stokje = st

  • haak 6 l en sluit de ring met een hv
  • haak 1 l en 15 v in de ring
  • haak 3 l (eerste stokje) en 2 st in dezelfde steek, in iedere v 3 st haken
  • haak 3 l (eerste stokje) en 2 st in dezelfde steek, in iedere v 3 st haken 
  • haak 4 l op iedere steek en sluit met een hv
  • hecht af en werk de draadjes weg

Veel plezier met het haken van deze bloem en maandag kan je de voorbije
Crochet Flower Power reeks weer linken.

Het weekend staat voor de deur, geniet van het zonnetje, waar je ook bent!

Lieve groetjes,
Valerie ♥

45 opmerkingen:

  1. Dank je wel, ik ga er gelijk weer aan beginnen, heerlijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey lieverd, wat maak je kunstwerkjes zeg, zo mooi!
    Het ontbreekt me aan tijd (en zoals je weet ook aan talent ;) om mee te doen.
    Maar ik zie dat er kandidaten genoeg zijn voor je leuke bloemetjes :)
    Ik kom je wel even een heel mooi weekend toewensen,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die ziet er mooi uit! Aargh, ik loop nu drie bloemen achter, ik moet flink aan de bak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtbloem! Ik moet die van dinsdag ook nog...Momenteel een voorraad kroontjes aan het haken voor de kleedjesmarkt die de kinderen morgen hebben....
    Hoop maandag weer bij te zijn!

    Heel goed weekend!
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie anjer zeg

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat maak jij toch een mooie dingen Valerie. Je zou eigenlijk een boekje uit moeten geven. Als ik eens heel veel tijd heb ga ik het allemaal uitproberen. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze is ook weer leuk, ik moet de Dahlia ook nog maken maar hoop ze alle drie maandag te kunnen linken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig weer deze anjer ik ga er straks met veel plezier aan beginnen fijn weekeind groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Joehoe....de anjer is inmiddels gemaakt. Mooi geworden, foto volgt later wel.
    Hoeveel bloemen komen er eigenlijk? Of mag ik dat niet vragen? ;)
    Wens je alvast een heel fijn weekend en zie uit naar je bloem voor maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iedere bloem is weer verbazingwekkend mooi..ik geniet
    iedere keer weer.

    Fijn weekend en lieve groet,
    Eefie

    http://whats-inaday.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ze zijn weer gehaakt hoor, fijn weekend! Kijk alweer uit naar maandag xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie bloem alweer, dank je wel. Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke ook deze. De zesde bloem al? Ik ben nog altijd niet begonnen, teveel andere werken aan de gang hier, maar dit weekend maak ik er echt eens tijd voor want ik wil echt wel beginnen haken.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ontzettend leuk al die bloemen. Ik heb er (nog) geen gemaakt omdat ik gewoonweg niet weet wanneer maar ik onthoud het zeker voor een moment van verveling.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij is weer gemaakt :-) Leuk gedaan
    Heb er ook weer een blogje aan gespendeerd
    Ben benieuwd naar de bloemetjes van volgende week.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi die anjer. Ik loop geloof ik alweer 2 bloemen achter..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leukleuk deze anjer. Wat knap joh, dat je al die bloemen zo in patronen over zet. Ik haak met plezier mee, als ik de helleborus klaar heb en deze, dan ben ik helemaal bij. Moet lukken voor maandag. Wat een vrolijkheid al die bloemen.

    goed weekend,

    Lize

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ze worden alsmaar leuker.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zojuist weer even bijgehaakt. Ze worden iedere keer leuker, zo ook deze anjer. Ben benieuwd naar de volgende, maandag weer een linkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk! Ik was begonnen met de dahlia, maar ben er flink de mist mee ingegaan. Ga dit weekend nog een poging wagen en aan de slag met deze mooie anjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En de bloem is weer klaar. Nu maar weer wachten tot maandag. Goed weekend allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Witaj to następne *flowers* w moim ogrodzie ;)

    http://balerinaszydelkowanie.blogspot.com/2013/04/kwiaty-flowers_20.html

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha! Ik ben weer bij! Ik heb het net op mijn blog geplaatst.

    groetjes,
    Marieke
    mamadoggie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je wel voor het delen van deze leuke bloemen. Voorlopig staan ze nog even op mijn to-do-lijstje, maar ze komen vast van pas in mijn crazy patchwork.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als ik die bloemetjes zie, krijg ik ook weer zin om te haken, ze zijn zo mooi toch!!lieve groetjes,Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Valerie,

    Ik loop achter...ben nu de anjer aan het haken. Is het de bedoeling dat je 2x een toer met stokjes doet? Het staat er nl. 2x maar bij beide keren in elke vaste 3 stokjes haken. Moet het de tweede keer zijn 3 stokjes in elk stokje? Ik heb nu nl. die tweede keer laten vervallen, maar heb een klein anjertje :(

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Grtjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ben een beginnende haakster wat bloemen betreft... Hoe zet je die 15 steken vast in de ring? En hoe doe je die twee toeren erna? Kun je er misschien een fotootje van plaatsten? Zou het erg leuk vinden om deze bloem ook te kunnen maken... Doe misschien iets simpels fout ;) al vast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. anjers zijn mijn favotiete bloemen en dit modelletje is perfect. heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo ik zoek een mooi,niet te moeilijke ,kantrand voor om een glazen potje.zou u mij kunnen helpen GR Adri Bijl

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Even je anjertje gefröbeld, wel een beetje gepriegel mar is heel leuk geworden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mijn eerste anjer bloem gemaakt, heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Na vele jaren weer gaan haken. De anjer is mooi geworden. Hele duidelijke beschrijving.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dank u wel mooi mens voor al deze geschenken. 🌺🌻🌹🍀💐 Namaste 🙏

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk bloem zeg! Ik heb hem ook gemaakt echt super leuk! En hij is heel mooi geworden! Hartelijk dank voor het delen!
    Lieve groetjes Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super leuk! Ik denk dat ik het morgen ga proberen... (Als het lukt, ik haak nog niet zo lang maar met een beetje geduld zal het wel goed komen denk ik...)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Snap iets niet. Er staat 2x
    haak 3 l (eerste stokje) en 2 st in dezelfde steek, in iedere v 3 st haken
    haak 3 l (eerste stokje) en 2 st in dezelfde steek, in iedere v 3 st haken .

    Klopt dat wel, want bij de 2de x haak je toch in de stokjes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dit klopt ... in principe haak je 2x dezelfde toer ...
      anders krijg je het kronkel effect niet van deze anjer boem ...

      Verwijderen
    2. OK, snap het nu. Dank je wel.

      Verwijderen
  38. zo,n leuke site om te kijken en dan gaan proberen ! Dankjewel voor je patroontjes . Ook de verwijzing voor het mini jurkje naar het filmpje. Heb ik vanmiddag zitten haken heel erg leuk om te doen bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Moet ik in de laatste toer 4l en dan een vaste doen of 4 l en een vaste in dezelfde steek of 4 l en een hv in dezelfde steek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Corrina je haakt 4 l op iedere steek en sluit met een hv in dezelfde steek en dit herhalen tot het einde ... veel haakplezier!

      Verwijderen
  40. Ik zou graag willen weten wat voor haaknaald dikte is de anjer gehaakt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De dikte van de haaknaald staat vermeld op het label van het garen dat je gebruikt!

      Verwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...