.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

woensdag 17 april 2013

Dahlia Bloem

De vijfde bloem van de Crochet Flower Power is een rode Dahlia Bloem.
De gebruikte kleuren van het haakkatoen mag je persoonlijk aanpassen.

Rode Dalhia Bloem haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen :
losse = l
halve vaste = hv
vaste = v

  • haak 2 l, in de 2de losse vanaf haaknaald 9 v haken, sluiten met hv in eerste v
  • wissel kleur
  • haak 4 l, hv in voorste lus van eerste v, *4 l, hv in voorste lus van volgende v* - herhaal * * nog 8 keer, hv in eerste hv
  • wissel kleur
  • haak 1 l, 2 v in achterste lus van eerste v, 2 v in achterste lus van elke van de volgende 8 v, hv in eerste v
  • haak 6 l, hv in voorste lus van eerste v, *6 l, hv in voorste lus van volgende v* - herhaal * * nog 17 keer, hv in eerste hv
  • je haakt de volgende toer achter de vorige toer
  • haak 8 l, hv in achterste lus van eerste v, *8 l, hv in achterste lus van volgende v* -  herhaal * * nog 17 keer
  • hecht af en werk de draadjes weg

Veel plezier met het haken van deze bloem, tot vrijdag!

Lieve groetjes,
Valerie ♥

24 opmerkingen:

  1. ze zien er elke keer ingewikkelder uit hahaha, Mooi hoor!

    Groetjes Zelda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk wat pittig!! Ik moet straks werken en ga vanavond proberen.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige dahlia wat een mooie kleur garen is dit.
    Je bent helemaal aan het haken geslagen zie ik, wat
    leuk Valerie.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh, wat een uitdaging. Heb bijna het bloemetje van maandag af. Ga me dan op deze storten! Leuk hoor dat je dit doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hij is erg leuk ook in het grijs wit
    Dank je wel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is ook heel mooi!
    Bedankt!
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmm, die van jou is mooier en voller dan die van mij... vind het wel een hele leuke bloem om te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zo leuk weer!! ik had zo'n zin om mee te doen, maar er komt van alles tussendoor.. ik sla ze allemaal op en hoop als de rust wat weergekeerd is hieraan te beginnen!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Al weer zo een mooie Valerie!!!!!
    Tot nu toe moet ik nog steeds beginnen met haken van de bloemen maar de voorpret en het genieten zit er al in hoor!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een foto van de eerste drie bloemen staat op mijn blog. Ben benieuwd hoe deze Dahlia gaat lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi valerie deze lijkt moeilijker dan de vorige maar het valt reuze mee ik vind het heel knap van je om dit te doen ik ga hem er zo gauw mogelijk opzetten samen met de vorige groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. superveel dank weer !
    heb ze alweer gehaakt en staan op mijn blog xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alsof hij echt is Valerie, heel erg mooi.

    Fijne week nog.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat knap dat je dit kan! Heb gisteren de Helleborus gemaakt, morgen is de Dahlia aan de beurt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi... ik weet niet of ik nog kan haken maar misschien wil ik het nog eens proberen welk garen koop ik het beste?

    Groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht o jeee wat een moeilijke, maar ik had hem zo in de "vingers"en binnen het half uur was tie ook af en erg leuk geworden.
    Leuk gedaan weer valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze is echt mooi. Eerst wat andere zaken afmaken. Deze komt op mijn wensenlijst.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ziet er mooooi uit! ga het snel een keer proberen! dnakjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo de vijfde bloem is ook klaar. Duurde even voor ik het door had maar toch weer gelukt. Op naar de volgende bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ziet er prachtig uit...dank je wel voor het delen van de patroontjes.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...