.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

dinsdag 25 november 2014

Christmas Candle Ring Tutorial

We kennen ze: de oude houten gordijnringen van vroeger,
misschien heb je er zelf nog ergens in een oude doos liggen ...
dus dan wordt het hoog tijd om deze vlug boven te halen.


Ik ga deze week creatief aan de haak
en dit is de derde creatie: a Christmas Candle Ring.


Christmas Candle Ring haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen :
losse = L
halve vaste = HV
vaste = V
stokje = ST
dubbel stokje = DST

De houten gordijnring wordt omhaakt met halve vasten, sluiten met één HV.
maak altijd dat je het aantal halve vasten op de gordijnring kan delen door 3.

  • haak op elke halve vaste een V in de achterste lus en sluit met een HV
  • *haak 2 L en laat 1 steek tussen, 3 V*, herh * *, sluit met 1 HV 
  • *haak 3 L en haak in 2 lossen ruimte: 1 ST - 1 L - 1 DST - 1 L - 1 ST - 3 L en 1 HV op de tweede vaste van de drie*, herh * * en sluit met 1 HV
  • *haak 2 V in de drie lossen ruimte - 3 V in de één losse ruimte - haak 1 picot - 3 V in de één losse ruimte - 2 V in de drie lossen ruimte* - herh * * en sluit met 1 HV
  • afhechten en draadjes weg werken

Ik heb gehaakt met Catania katoen en een haakpen van 2.5 mm.


Op de omhaakte gordijnring heb ik een theelichthouder gezet,
oogt heel sfeervol en gezellig op de eettafel in de woonkamer,
maar je kan de ring ook gewoon ophangen in de kerstboom.


Volgende week ben ik er terug met een laatste omhaakte creatie.
Altijd welkom voor ideetjes op mijn FB pagina Atelier Valerie.

Fijne week iedereen ...

Lieve & Creatieve Groetjes


28 opmerkingen:

  1. Mooi geworden!
    Fijne week! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook weer mooi, Valerie! Ik krijg genoeg haakideetjes van jou, nu nog eens beetpakken,
    want gordijnringen heb ik zat! Ben benieuwd naar de vierde...
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sfeervol!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuk geheel weer je brengt ons zo op mooie ideetjes bedankt groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is weer prachtig, zeker met zon gezellig lichtje erbij! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze is ook weer hartstikke leuk geworden.
    liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk Valerie en heel sfeervol!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een top idee, en prachtig uitgevoerd!
    Staat ook weer heel gezellig!!
    Mooi kleurtje ook!
    Fijne avond nog!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super zeg, wat een leuk idee!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooh wat mooi, Ontzettend bedankt voor je uitleg, nu nog ringen zien te scoren maar volgens mij moet hier nog ergens iets zweven ook al zijn ze van metaal ;-)

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toch spijt dat ik mijn ringen heb weggegooid. Dit staat leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een plaatje weer, heel sfeervol.
    Fijne week en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi patroontje weer Valerie. Zo lief dat je ze met ons deelt. Ik heb al drie picture ringen gemaakt (rond een metalen ring). Ik ga deze zeker ook proberen. Als ik ze op mijn blog zet verwijs ik wel naar je blog hoor. Ik vind het heel ontspannend om te doen en het zijn leuke presentjes. Bedenk je dit allemaal zelf? Knap hoor en nogmaals dank voor de inspiratie.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super! Ik wil je ook even een compliment geven voor je foto's. Je hebt echt een eigen manier van dingen op de foto zetten. Als ik door mijn te lezen blogs scroll zie ik meteen aan de foto dat het van jou is.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit is wel een heel mooi gehaakt randje! Ga ik ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer heel knap gehaakt hoor Valerie! Helaas vond ik mijn ringen nog altijd niet terug.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze ring is ook heel mooi proficiat groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het ziet er geweldig mooi uit Valerie .
    Heel knap gemaakt ,je bent een ster
    in mooie dingen maken .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat gaaf om de ring als onderzetter voor een theelichtje te gebruiken. Bedankt voor het delen van het patroontje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bij de derde toer kom ik niet uit op het einde, heb precies gedaan volgens de beschrijving. De drie loosen aan het begin van de derede toer lijkt overbodig als ik deze toer ga eindigen met een halve vaste. Er is namelijk dan een stokje teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie blog ;-). Hier kun je je inspiratie wel op doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heb je dat weer leuk gemaakt Valerie! Ik zie dit nu pas....loop zo achter met lezen van blogs.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...