.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 12 augustus 2013

Landelijk Fotolijstje

Het voelde zo goed aan om tijdens de vakantie creatief te zijn,
lekker ontspannend, geen tijdsdruk opgelegd ... heerlijk genieten.


Een armband uit plastiek of metaal omhaken blijft zo mooi en gezellig.


Het patroon is gewoon een fantasie met enkele kleine roosjes en blaadjes.



Een korte omschrijving van de omhaakte ring:
  1. de ring met V omhaken
  2. op iedere V een ST haken
  3. 3 L haken, 2 steken tussen laten en 1 V haken
  4. in elk boogje 3 ST, 1 pico haken en 3 ST, 1 V in volgende boog
  5. voor het ophanglusje 20 L haken en sluiten met een HV
Een picot haak je op deze manier:
  1. 3 L haken
  2. in de eerst gehaakte L 1 V haken
Een korte omschrijving van de roosjes:
  1. 11 L haken
  2. in de 3de L van haakpen 2 ST haken, in iedere volgende L 3 ST
  3. oprollen en aan elkaar naaien
Alles is gehaakt met fijn haakkatoen en een haakpen 2.5 mm.


Op een lapje linnen had ik de naam geborduurd van ons vakantiehuisje.
Gisteren kreeg onze lieve gastvrouw in Frankrijk het fotolijstje als aandenken,
want ook aan onze fijne vakantie is helaas een einde gekomen, jammer ...


Als decoratie heb ik een oud emaillen zeepbakje gebruikt,
dat in huis is opgevrolijkt met een geurend stuk rozenzeep.
Welkom op mijn FB pagina Atelier Valerie ...

Lieve & creatieve groetjes


44 opmerkingen:

  1. wat een enorm lief kado heb je gemaakt,♥
    en dank je wel voor het patroon ik heb het nog nooit gedaan, maar ook bij mij zal het toch wel eens een keer gebeuren hihi
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooi kadootje.... ik ga zoiets ook eens maken
    en welkom thuis ...lekker nog even nagenieten van je vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi om kado te geven. Het is ook wel heel netjes gemaakt. Daar zullen ze vast wel blij mee zijn geweest. Leuk dat daar dan iets komt te hangen wat je zelf hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superlief kado meid, heel bijzonder ♥
    En zoals altijd heel mooi op de foto gezet, fijne dag xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig!!! Heel erg mooi zo alles bij elkaar!

    Fijne dag vandaag! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt.
    Ik heb in mijn vakantie ook ringen omhaakt, ik gebruik daar zo een speelgoed trapveer voor die ik dan in stukken knip :-) Gaat ook heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan, Valerie!
    En erg leuk met een klein borduurtje erin...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ontzettend mooi gedaan weer meis!!!!
    Een hele grote WOW!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. schattig.. moet me er toch ook maar eens aan wagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O,o,o,wat is dit weer MOOI !!! Wat zal die mevr. in Frankrijk daar blij mee zijn,ik weet wel dat ik hier héél blij van zou worden ;) Wat ben je een lieverd om dit op te sturen,attent hoor! Probeer het ontspannen bezig zijn vast te houden Valérie,dat is beter voor de creativiteit...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! Heb momenteel het haakfever te pakken en ga dit zeker eens uitproberen.
    Bedankt om het te delen. Groetjes, Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi! Smaakvol! Ik heb de cominatie met het borduren ook eens gemaakt als kraamcadeau met naam van de baby geborduurd. groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi. En ook weer zo prachtig op de foto gezet.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er weer keurig uit. Het blijft leuk om te doen die randjes. Ook leuk zo met het borduurwerkje erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijke ontspanning en het ziet er heel mooi uit!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fotolijstjes omhaken met een mooi randje. Heet is echt een rage aan het worden. Er komen steeds meer varianten op. Maar deze van jou is echt prachtig. En lief dat je het patroon met ons deelt.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind deze fotolijstjes ook heel erg mooi! Ik ga deze ook zeker uitproberen. Bedankt!!
    Groeten Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat mooi gedaan Valerie, hier zal je gastvrouw vast heel blij mee geweest zijn.
    Jammer dat er aan alles een einde komt hè, niks zo heerlijk als vakantie vieren maar hopelijk heb je weer voldoende energie om terug aan slag te kunnen.
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super leuk. Leuk om cadeau te krijgen.
    Ik heb toevallig van het weekend ook armbanden gekocht om te haken.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hi Valerie, you have a lovely blog! Love your projects and this is so sweet!
    Thanks so much for sharing! Would love to have you visit my blog sometime.
    Have a fabulous week!
    Hugs from Portugal,

    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com
    h

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi en lief persoonlijk cadeautje.
    Jammer dat de vakantie er weer opzit, maar nu kunnen wij weer gaan genieten van je leuke blokjes.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Het is weer een pareltje geworden.
    Een mooi souvenir voor de dame in Frankrijk.
    Groetjes,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. compernolle ingridmaandag, 12 augustus, 2013

    Echt heel mooi en zo netjes.
    Zo schitterend in beeld gebracht,echt super tof.

    Groetjes

    Ingrid














    Och






    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat ontzettend mooi gehaakt! Super!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige combinatie van kleuren! Dank je wel voor je patroon. Deze komt goed uit: ik heb laatst een hele voorraad armbandjes gekocht om ze om te haken!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lieve Valerie..♥
    Wat zijn je gehaakte♥ sfeerlichtjes♥ prachtig♥ gemaakt ..;)
    En ook een leuk♥ idee♥ van het armband een fotolijst♥ of borduurwerkje♥ vind ik ook al zo Prachtig♥ en fijn♥ dat we weer mee mogen haken♥ met je nieuw♫ haakwerkje♥ ..!!!
    Fijne week♫ en lieve♥ zomer☼ groetjes♫ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heb je leuk bedacht zo dat fotolijstje Valerie,heel mooi en schattig ook met die kleine roosjes erop,bedankt voor het neerschrijven van het patroontje hiervoor!:-)

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig..heb zelf gisteren een witte gehaakt..maar mijn patroon..ziet er weer anders uit dan deze..hihi..grappig..ga deze ook proberen..bedankt voor de uitleg.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heel mooi, ga ik zeker proberen.
    Bedankt voor het delen.
    Greetzz Marion (madebymg.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heb je dat mooi gedaan. En een mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dear Velerie, your blog is wonderful. Thank you for the great inspiration. Anny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Valerie, wat presenteer je je spulletjes toch mooi op de foto. Het sfeertje op je blog maakt dat ik telkens even bij je kom kijken. Je gehaakte projecties zijn prachtig, deze omgehaakte ring is echt heel gaaf. Ga zo door, groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat heb je dat geweldig mooi gemaakt.
    Ik ben nog niet zo lang bezig met haken maar hoop dat ooit ook te mogen kunnen doen.
    En wat heb je alles mooi op de foto gezet.
    Een heel mooi weekend.
    Liefs Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoi Valerie,

    Ik heb net je mooie blog ontdekt,
    wat maak je prachtige spulletjes !!

    En wat lief dat je verteld hoe je
    zulke mooie randjes haakt.

    Ik ga je met plezier volgen, ik ben
    wel niet zo´n goede haakster, maar als
    het zo duidelijk beschreven wordt, zo
    als jij het doet, ga ik het ook eens proberen.

    Ik wens je nog een hele fijne dag.

    Lieve groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie site! En de patronen zijn heel duidelijk uitgelegd, super! Ik heb deze in het wit gemaakt en er een kerstbelletje in gehangen.
    Nog even zien of ik rode roosjes ga maken of dat ik een strikje erop plak.
    Supermooi patroontje. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een schattige fotolijstjes en wat fijn dat je een heel stappenplan erbij hebt gezet. Ik ga dit zeker uitproberen en als fotolijstje gebruiken voor de pas afgedrukte vakantiefoto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Heel erg leuk...inspirerend. Groetjes haakvrouwtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een leuk lijstje heb het patroontje gelijk opgeslagen.
    Ik ben helemaal brocant ingericht dus dit lijstje past daar perfect bij.
    Dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat ziet dat er leuk uit zeg! Erg creatief, bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Super mooi gedaan groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Bedankt voor het delen van dit mooie patroon!
    Groetjes Lisa

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...