.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 4 februari 2016

Rammelaar Nijntje

Een lief gehaakt baby speeltje Nijntje met een rammeltje.


Benodigdheden:
houten ring of bijtring plastic
een plat of rond rammeltje
katoen en haaknaald 2.5 mm

Gebruikte steken en afkortingen :
halve vaste = HV
vaste = V

De houten ring wordt omhaakt met HV, sluiten met één HV.
Het randje van de ring : 1 V - 1 picot - herhalen tot einde

Hoofdje :
  • een magische cirkel met 6 V haken
  • 2 V op iedere vaste (12)
  • 1 V haken - 2 V in één vaste (18)
  • 2 V haken - 2 V in één vaste (24)
  • 3 V haken - 2 V in één vaste (30)
  • 4 V haken - 2 V in één vaste (36)
  • op iedere vaste een V
  • bovenste rij nog 5X herhalen (36)
  • 4 V haken - 5 en 6 V samen haken (30)
  • 3 V haken - 4 en 5 V samen haken (24)
  • 2 V haken - 3 en 4 V samen haken (18)
  • 1 V haken - 2 en 3 V samen haken (12)
  • 6X 2 V samen haken (6) - 1 HV
  • opvullen met het rammeltje en dichtnaaien

Oortjes Nijntje :
  • en magische cirkel met 6 V haken
  • 1 V haken - 2 V in één vaste (9)
  • op iedere vaste een V
  • 2 V haken - 2 V in één vaste (12)
  • op iedere vaste een V
  • bovenste rij nog 6X herhalen - 1 HV
  • licht opvullen en aan het hoofdje naaien

Een lief kanten strikje en een pico randje om het af te werken.


Een schattig cadeautje voor een toekomstige mama en papa.
Welkom voor ideetjes op mijn FB pagina Atelier Valerie

Fijne donderdag ...

Lieve & Creatieve Groetjes


29 opmerkingen:

  1. Absoutely adorable!I love this lovely project! Thanks for sharing tutorial!
    Enjoy your day!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje. Als ik zie wat een leuke dingen er tegenwoordig allemaal zijn en gemaakt kunnen worden dan word ik een klein beetje jaloers. Dat wist ik allemaal niet toen mijn kinderen klein waren. Fijne week. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In één woord: schattig !!
    Weer een goed idee om iets te haken met een gordijnring.
    Liefs van Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg mooi ga hem maken ,ik volg graag je blog ,want je heb van die schattige ideetjes
    Hartelijk dank voor het patroon .
    Groetjes ,Geerke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een lievertje ik ga het vast een keertje maken bedankt voor het patroon groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat schattig zeg,
    bedankt voor je patroon!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superschattig! Echt een heel leuk cadeautje om te geven!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Watt snoezig en zo mooi gemaakt. Een beetje romantisch ook nog. Deze ga ik zeker binnenkort haken. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Harstikke leuk gemaakt zeg! Heel gaaf geworden en het is echt een nijntje Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dan te bedenkendat ik 2 jaar geledene enhele zak met gordijnringen weg heb gedaan... o.o.o. wat dom... maar wel een erg schattig konijntje..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lief konijntje heb je gehaakt Valerie. Zo lief met dat kanten strikje, echt een mooi kraamcadeautje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke projecten met die gordijnringen! Waar kan ik gordijnringen kopen?
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De gordijnringen vind je soms in kringloopwinkels en tweedehandszaken ...

      Verwijderen
  14. Wat een schatje!
    Ik heb je patroon opgeslagen!
    Dank je wel en een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schattig!!! Doen er veel mensen mee met de swap, was ik even benieuwd naar :)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi!!! Zal heel veel gemaakt worden als geschenkje denk ik

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ♥♥ schattig ik heb je gelinked op mijn FB gratis gevonden haakpatronen

    x Jenneke https://www.facebook.com/jennekevm/

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een schatje Valerie! En bedankt weer voor het patroontje lief van je. Dit weekend gelijk maar houten ringen halen in "mijn" garenwinkel want dit wil ik zeker namaken.

    Fijn weekend,
    liefs Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kwam toevallig op je blog. Wat maak je prachtige dingen Valerie, zo mooi, raak maar niet uitgekeken.
    Groetjes Maria
    http://kreatiefhoekje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super schattig!
    Leuk om te maken en kado te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een schattige rammelaar heel mooi om cadeau te geven groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super leuk en schattig rammelaartje!!!
    Alleen even 1 vraagje: hoe heb je dat om de ring heen gedaan? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt ... Met mijn haakpen en de draad vasten haken rond de ring ...

      Verwijderen
    2. Ik snap het al ;-)

      GR. Jolanda

      Verwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...