.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 21 april 2017

Sweet Chrochet

Lieve gehaakte hebbedingetjes voor jezelf of een cadeautje.


Met een wijze spreuk of foto heb je zo een leuk en persoonlijk lijstje.
Helemaal niet moeilijk om te maken met een ijzeren ring of armband.

Rond Fotolijste haakpatroon :

Gebruikte steken en afkortingen :
haakpen 2.5 mm + katoen
losse = L
vaste = V
halve vaste = HV
stokje = ST

  • omhaak de ring met V en sluit met 1 HV
  • op iedere steek een V in de achterste lus
  • haak 5 V - 2 L - 2 steken tussen - herh. tot einde
  • in de 3de V één V - in het boogje 5 ST - herh. tot einde

Volgende post de patroontjes van een rond lavendelzakje en een gastendoekje.


Ik wens je een fijne vrijdag en het is bijna weekend ...

Lieve & Creatieve Groetjes


21 opmerkingen:

  1. Oh wat kan je toch mooi haken en prachtige dingen maken. Fijn weekend! Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer heb je mooie hebbedingetjes gehaakt... prachtig voorbeeld om er ook te maken...
    Groetjes, Viviane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja...leuk is dat om te haken om een ring, en met de tekst erin
    is het weer een hartstikke leuk kadootje! mooie haaksels weer Valerie!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. superleuk! Maar waar haal je de ijzeren ringen?
    Misschien een domme vraag, sorrry

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik een dunne armband van bij de Action ...

      Verwijderen
    2. Ja, ik ook en het laatst niet meer gevonden, maar in de zeeman hebben ze die ook.

      Verwijderen
  5. Simpele dingen kun jij zo mooi maken. Echt mooie hebbedingetjes.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lieve en mooie spulletjes heb je weer gemaakt Valerie. Echt om van te genieten. Fijn weekend.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze blijven leuk, die kadertjes,
    Fijn weekend, Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk met een spreuk erin. Ik heb er al veel gemaakt, maar nog niet met spreuken erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alweer een mooie creatie waar haal je allemaal die mooie ideetjes .
    Groetjes
    Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een leuk hebbedingetje, en je kan eindeloos variëren met spreuken en kleuren.
    Ik heb weer inspiratie opgedaan :-)
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi, dit zijn nou echt van die mooie, persoonlijke kadootjes, ik hou ervan.
    Moet je de ring nog omhaken met een bepaald aantal vaste?
    Zodat je mooi uitkomt met de stokjes, of maakt dat niks uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de ring is omhaakt met vasten tot alles mooi dicht zit en ik tel niet ...
      tijdens het haken van de stokjes zeur ik dan wel eens een steekje ...
      foei van mij ...

      Verwijderen
  12. Wat een lief cadeautje is dat geworden.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk hé van die schilderijtjes haken, ik ben er ook dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je hebt er weer iets moois van gemaakt.
    Liefs,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...