.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

woensdag 29 maart 2017

Lovely Spring Flower

De lente breng ik graag naar binnen met een mooie bos roze tulpen,
tulpen in huis bloeien vrij snel en zijn helaas ook snel uitgebloeid,
maar van een bosje gehaakte tulpen kan je gezellig blijven genieten.


Het patroontje kwam van de blog Handmade by Jolanda  (verwijderd)
Ik heb mijn tulp ontleed van kop tot teen en een nieuw patroon gehaakt

De romantische lente tulp is gehaakt volgens onderstaand patroon:

Gebruikte steken en afkortingen :
haakpen 2.5 mm + katoen
losse = L
halve vaste = HV
stokje = ST

Bloemblaadje 2X haken:
· maak een magische cirkel
· 3 L (1ste  stokje) – 13 stokjes in cirkel – 1 HV en aanspannen (14)
· 3 L (1ste stokje) – 1 ST in dezelfde steek – op elke steek 2 ST – 1 HV (28)
· 1 V op iedere steek (10X) – 2 steken tussen – 3 ST in één steek –  3X herh. - 2 steken      tussen – 1 V op iedere steek (10X) – 1 HV – afhechten. 
· De bloemblaadjes tot halverwege aan elkaar naaien 

De kern van de tulp 
· maak een magische cirkel met 8 V in cirkel – 1 HV en aanspannen (8)
· 2 V op iedere steek (16)
· 3 V – 2 V op iedere steek – herhalen tot einde (20)
· op iedere steek 1 V (20)
· bovenste rij nog 3X herhalen
· 3 V – 2 V samen haken – herhalen tot einde (16)
· 1 V op iedere steek (16)
· 2 V – 2 V samen haken – herhalen tot einde (12)
· 5 V – 5 ST in één steek – 5 V – 5 ST in één steek – 1 HV
· De kern dwars in de bloemblaadjes zetten

Het patroon staat ook bovenaan bij het tabblad Haak Patronen.


Een gehaakte tulp is ook mooi en handig als boekenlegger.


Wist je dat een bos roze tulpen symbool staat voor het ultieme geluk!

Halverwege de week wens ik je een fijne woensdag ...

Lieve & Creatieve Groetjes




14 opmerkingen:

  1. Zo blijven ze idd veel langer mooi!!

    Je paaseitjes zijn ook mooi geworden. Valt best tegen niet, om ze te beplakken. Ik werk liever met tempex eitjes, dat hecht beter!

    Fijne dag verder.

    Lieve groetjes van Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Exquisite, my dear!! Thank so much for sharing the pattern with us. Kind regards!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van deze mooie tulp heb je zeker nog lang plezier. Ik zou het zo willen maken, maar ik concentreer me op het haken van de granny deken voor het goede doel.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke bladwijzer bedankt voor het patroon heel leuk groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tulp Prachtig gemaakt Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh! Wat leuk dat je een tulppatroon deelt! Vorig jaar ben ik er lang naar op zoek geweest en niet gevonden :-) Ik ga hem alvast pinnen om ook eens te haken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hermoso tulipàn!!!
    Gracias por enseñarlo, lo pondré por obra este otoño en Argentina!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lieve kleur voor dit mooie tulpje Valerie. Dank je wel voor het patroontje.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw prachtige tulp brengt het kleine geluk. Leuk om te weten dat een bos tulpen het ultieme geluk brengt. Voortaan kijk ik met nog meer plezier naar een bos tulpen in een mooie vaas.
    Bedankt voor het patroon.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tulp! IK deel je blogje bij een groepje vriendinnen die bloemen willen haken.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een héél mooie tulp! Die wil ik ook nog wel eens proberen, bedankt!
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt wel heel mooi gehaakt Valérie, ze lijkt net echt, zo'n bosje in je vaas is superlang genieten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...