.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 3 december 2015

A Little Christmas Gift

De lichtjes in de kerstboom fonkelen gezellig ...


In kerststemming haakte ik een lief gevuld lavendelzakje,
de geur van lavendelzaadjes in de winter vind ik zo heerlijk.

Haakpatroon Lavendelzakje  :

Gebruikte steken en afkortingen :
losse = L
halve vaste = HV
vaste = V
half stokje = HST

  • haak een ketting van 18 lossen
  • vanaf de 2de losse V haken - in de laatste losse 2 V haken
  • de bocht omgaan en V haken in iedere losse - 2 V in laatste losse
  • op iedere vaste een V haken 
  • de bovenste rij 20x herhalen 
  • 2 L (1ste HST) - 1 steek tussen laten - 1 L - *1 HST - 1 steek tussen laten - 1 L* herh * * tot einde 
  • op iedere steek 1 V haken
  • bovenste rij 4x herhalen
  • afhechten en draadjes weg werken

Afgewerkt met een romantisch kantje en een geborduurd sterretje,
gehaakt met katoen Pingouin Esterel Rouge van Boekenvoordeel.


Dit is een klein geurend kerst cadeautje dat ik van harte weggeef ...

Je kan meedoen tot en met maandag 14 december.

Het zou leuk zijn als je ook mijn Facebook pagina volgt.

Geniet van een fijn weekend ....

Lieve & Creatieve Groetjes



23 opmerkingen:

  1. Wat een lief Kerstman-zakje, superleuk idee!!!
    Ik doe niet mee met je give-away...ik heb laatst al die lieve babyschoentjes bij je gewonnen...:-)
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig hoor, dat rode met witte Kerst-zakje, helemaal in de feestsfeer, ik doe mee !
    Liefs, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beeldschoon Valerie ik kan me de geur helemaal voor me halen,
    leuk met het rood/witte koordje
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig cadeauzakje om in de kesrtsfeer te komen. Je kunt er in plaats van lekker geurende lavendel ook een of twee heerlijk chocolade bonbons in cadeau doen. Dank je voor het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer zo'n leuk idee en ook weer met patroon, lief van je hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. schattig zakje en ook leuk om cadeau te geven..

    Leve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat leuk, ik vind het zo knap hoe jij elke keer weer van die mooie dingen haakt. Ik volg je al op FB en hier natuurlijk ook en doe graag mee met een kansje dat ik hem win. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lief zakje Valerie en wat zal dat lekker ruiken. Zo mooi afgewerkt met dat kanten biesje en het borduurtje erop. Dank je voor het delen van het patroon.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lees ik het goed heb je de kerstboom staan? Groot gelijk, is ook zo gezellig met dit donkere weer!
    Wat ben je toch lief, om dit mooie geurende zakje aan iemand weg te geven! Helemaal in de kerst kleur Valerie, heel gaaf!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat leuk zo in de kerstkleur ik heb ze pas ook gemaakt in het roze groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, je bent al helemaal in hoger sferen! En wat een prachtig en stijlvol zakje heb je gemaakt...
    Enig, zoals je iedere keer weer de juiste toon weet te treffen.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal Kerstig :-)
    Leuk met dat kanten strookje erbij!
    Groetjes en fijn weekend alvast,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig gehaakt geurzakje! Dat kantje maakt het helemaal af!
    Ik wil ook graag meedoen met je giveaway om dit schattige zakje kerstsfeer te winnen! Ik volg nu ook je facebookpagina en zal je giveaway in mijn sidebar zetten.
    Groetjes en fijn weekend!
    Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kerstman zakje is heel mooi bedankt om de uitleg te delen groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig gemaakt Valerie en wat lief dat je er 1tje weggeeft!
    Bedankt voor het patroon, lieve groet Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een lief patroontje, dank je wel! Ik heb nog wat patroontjes van je blog gekopieerd, alleen had er voor sinterklaas niet genoeg tijd voor. Misschien voor kerst nog.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik keek over je give-away heen, ik doe ook graag mee! :-)

      Verwijderen
  17. Wat een verrassend geurzakje, helemaal Kerst, mooi hoor!
    Liefs, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dankjewel, een echt leuk geurzakje!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig ! bedankt vooor het patroontje ,doe ook graag mee aan de.
    Groetjes ,Geertje

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...