.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

dinsdag 20 november 2012

Een Sneeuwkristal

Een sneeuwkristal zie je op het venster wanneer het hard vriest
en dan kunnen zij ook door de lichtinval prachtig glinsteren.




Een metalen armband is de basis van deze romantische sneeuwkristal.
De metalen of plastieken armbanden koop je bij de Zeeman en Action.

Werkwijze:

Ronde 1 : vasten haken rond de armband tot hij dichtzit

Ronde 2 : 1 losse, op iedere vaste van de vorige rij een vaste haken

Ronde 3 : 1 losse en een vaste in de zelfde steek, *2 steken overslaan en in de volgende steek (1 stokje, 1 picot, 1 stokje, 1 picot, 1 stokje, 1 picot, 1 stokje, 1 picot, 1 stokje), 2 steken overslaan en in de volgende steek 1 vaste*, herhaal * tot * einde.

Een pico haak je zo3 lossen en een vaste in de eerste losse van de drie.
Elk sneeuwkristalpunt bestaat uit 5 stokjes en 4 picootjes.

Voor de afwerking heb ik eerst het haaksel behandeld met lijmspray en glittertjes.
In de midden een klein gekleurd kerstballetje en een wit lint om het op te hangen.


Met het zonnetje op de sneeuwkristal en de glitters schittert ze, echt prachtig!

Altijd welkom voor nog meer ideetjes op mijn FB pagina Atelier Valerie.

Lieve & Creatieve Groetjes



21 opmerkingen:

  1. Ziet er geweldig uit Valerie. Heel erg mooi gemaakt. Een echte blikvanger in huis. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is is je sneeuwkristal schitterend geworden meis!

    Hoop dat je je een beetje beter voelt. Is ook niks verkouden zijn en al die grijzigheid om ons heen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bah! Verkouden!! Gelukkig voel je je al weer
    een beetje beter!
    Je sneeuwkristal is helemaal geweldig!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige sneeuwkristal! Zo mooi die foto met de schaduw!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto heb je gemaakt. Ziet er ook wel heel leuk uit om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap!
    Hij is prachtig!
    En je moet me echt een keer leren hoe je zulke mooie foto's maakt!

    Groetjes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is hij mooi geworden, op hetzelfde principe (haken rond een ring) heb ik een krans gemaakt. Kijk maar op mijn blog http://nattieshandwerkhoekje.blogspot.be
    Best wel lastig om de vasten rond het ijzeren frame te haken, vindt je ook niet?
    Nu ik jouw resultaat in het klein zie, denk ik eraan er enkele te haken voor in de boom.
    Vooral het kleine kerstballetje in het midden vindt ik leuk gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Valerie wat een gezellig blog heb je, beterschap. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Valerie wat een gezellig blog heb je, beterschap. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie kerst hanger heb je gemaakt, ik hoop dat je weer gauw opknapt dat grijze weer is niet echt fijn en helemaal niet als je niet lekker bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg! Dat kleine balletje er in doet het erg leuk en zoals altijd weer prachtig gefotografeerd!! bedankt voor de uitleg! Veel beterschap! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik zie het helemaal voor me, een boom vol met deze mooie sneeuwkristallen....
    Ik haak ze om een gordijnring, dan zijn ze iets kleiner, maar ook op dezelfde
    manier.

    Fijne dag nog,
    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Valerie..♥
    Wat een leuke idee♥ heb je toch altijd zo'n gehaakt♥ sneeuwkristal♥..Prachtig♥..;))
    Als ik de tijd heb misschien zal ik ook een proberen te haken♥ hihi..:))
    Nog fijne♥ knutselavond♥ Liefs♥ Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een sier werkje..zo mooi!! Het idee is geweldig leuk!
    Nog een fijne week en een lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. o wat is dit mooi ga het zelf ook eens proberen groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hé Valerie, ik vond het super dat je die hele treinreis hebt gemaakt, terwijl je al niet zo lekker was en ik hoop dat je nu een beetje op aan het knappen ben. ik vind je gehaakte rand om je kerstbalecht heel mooi... lieve groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zal jouw huis er met kerst leuk uit zien. Ik vind dat je hele sfeervolle dingen maakt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Woaw Valerie, deze sneeuwkristal probeer ik alvast uit!!

    Bedankt voor de werkwijze.

    Hopelijk gaat het al wat beter met je verkoudheid.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erugh leuk!!!Nog paar weekjes en dan mogen we 'los'..kerstversieringen knallen we de huiskamer in....eerst moet de Sint ff terug naar Spanje.X

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...