.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 13 mei 2013

Vintage Lavendelzakjes

Een tijd geleden op een gezellige meidendag werd het idee geboren
om leuke romantische vintage lavendelzakjes te haken.


Ondertussen zijn ze gehaakt en gevuld met lavendelzaadjes en ruiken ze heerlijk.


Aan de bovenkant is een wit kantje genaaid en met een eenvoudig
gehaakt touwtje worden ze samengetrokken en kan je ze zo ophangen.


Op het lavendelzakje is een fleurig bloemetje met een pareltje gezet.

Weer zo'n leuk idee om in huis mee te decoreren,
het haakpatroon van deze lieve lavendelzakjes staan hier.

Een warm welkom nog aan al mijn nieuwe volgers, fijn dat jullie er bij zijn!

Creatieve groetjes,
Valerie ♥

50 opmerkingen:

  1. Prachtig meis ... zeker ook door dat schitterende kanten randje!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je deze weer mooi gemaakt en wat leuk dat ze via Laura te koop zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer een prachtig idee!! Heb je er ook een binnenzakje in of de lavendel er los in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit geen binnenzakje in, omdat ik een vaste en regelmatige steek haak.

      Verwijderen
  4. wat ziet dit er weer heel leuk uit groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze mooie lavendelzakjes maken me blij, ik vind ze heel schattig.
    Nog een fijne dag,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohwww wat zijn ze prachtig .. ik ruik ze bijna door het beeldscherm heen. Heel mooi!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat randje maakt het helemaal af, ik kan de lavendel ruiken.....
    fijne maandag
    groet Paulien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee! En dat randje maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee zeg... en weer zo mooi op de foto gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw ik vind het helemaal geweldig
    ook zo mooi met het gehaakte bloemetje
    en mooi afgemaakt met het kantje bovenaan
    ook de lavendelhartjes zijn suuuuuuuper mooi

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooh, wat mooi! Echt schattig gemaakt!!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een lieve zakjes en zeker als je zo 3 mooie kleuren bij elkaar ziet,mooi gemaakt hoor,lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn die ontzettend leuk. Goed idee, ik ga me er zeker eens in verdiepen.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Alweer zo leuk, en zo mooi gemaakt.
    Groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze mooi geworden, weeral zo netjes gedaan en de kleurtjes, wat een mooie combinatie heb je gemaakt!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Valerie,

    Gewledige blog, stijlvol, zo ook de werkjes erop !
    Ik heb me als volger opgegeven.

    Groetjes, Jaimie
    http://handmadebyjaimie.blogspot.com
    http://creamiekes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Valerie,

    Die passen weer helemaal bij jouw stijl.
    Erg leuk, en dan een beetje lavendel erin, heerlijk.
    Ik ben net volger van je geworden trouwens. Ik lees al een tijdje je blog.
    Nu ben ik sinds vandaag ook een blog begonnen.
    Ik zou het leuk vinden als je bij mij ook eens een kijkje komt nemen.

    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is wel strak haken anders vallen de zaadjes eruit. Prachtig gemaakt, lieve kleuren en een schattig kanten randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. helemaal mooi zo met dat randje een echte valerie ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een geweldige zakjes. En romantisch zijn ze hoor. Helemaal top.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een snoezige zakjes. Heel romantisch. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat leuk die geurzakjes :), de rest van je blog vind ik ook super.
    Ik ben je gaan volgen :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Moooi!! Vooral het bloemetje met het pareltje erop.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Die zijn heel erg leuk gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat zijn je lavendel zakjes leuk!
    Het bloemetje met pareltje maakt het helemaal af!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je Valerie voor je bezoekje. Wat een heerlijke lavendelzakjes heb je gemaakt.Zo lekker nostaligsch ook.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Supermooi Valerie, die kleurtjes zijn prachtig en ik ben helemaal weg van het kanten boordje eraan!groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Meidendag..., wat een goed idee! Gaaf om zo met elkaar bezig te zijn..
    Ik vind deze geurzakjes erg leuk geworden, je hebt er echt slag van Valerie!

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Heeeeeeeeeey Valerie,
    Ik zag je mooie lavendelzakje ook in het tijdschrift staan van de site Inhaken; gefeliciteerd meiss, jij mag in de volgende editie staan!
    Je verdient het, je maakt mooie dingen, geniet ervan.
    Ik vind het een leuk blad geworden, en ga zeker de volgende ook bestellen, wil jou weergave daarin echt zien.
    Fijne avond nog, lieve groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo eenvoudig,maar wat een ontzettend leuk resultaat. Ook een goed idee om kado te doen.
    Lieve groetjes
    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beste Valerie,
    Ik kijk regelmatig op jouw blog. Deze lavendelzakjes zijn eenvoudig en toch zo mooi! Zijn het de zaadjes die zo geuren? Koop je deze zaadjes in het tuincentrum?
    Groetjes van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een superleuk idee en wat ziet het er geweldig mooi uit !
    Liefs, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goedemorgen Valerie,

    Wat een ontzettend leuke gehaakte
    zakjes heb je gemaakt.

    Ik vind dat kleine bloemetje zo fijntjes
    voor op het zakje...en zo leuk afgewerkt met
    een kantrandje.

    Wat is het heerlijk om te haken he?
    Ik heb net een babydekentje af voor de vriendin
    van mijn dochter...het is schattig geworden..

    Ik wens je een fijn week-end,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie haaksels op je facebook.. ik snap nog niet echt veel van het facebook en het lukt me ook niet om te liken, dus daarom even op deze manier... xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Valerie, ze zijn geweldig. Heb er één besteld bij LAURA en inmiddels ontvangen. Ziet er geweldig uit en ze ruikt zalig. De postbode zal wel gedacht hebben....

    Liefs,
    Ina, Emmen

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Really Really cute!!! I think I'try to make them!!!
    Thank you!!! Greetings and love from Italy :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hallo Valerie,
    Zeer mooi ! Ik heb de beschrijving geprint maar er staat niet bij hoe groot het zakje is. U spreekt van 23steken en dan steeds rondom de ketting haken . Moet ik dan eerst een magische cirkel maken ?Ik zit met nogal wat restjes katoen ,die ik hiervoor wil gebruiken( Catania, en Catania fijn) . Ik moet dus tussen 2 en 3,5 haken.
    Groetjes , Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zakje is ongeveer 6 cm breed ...
      Een magische cirkel is hier niet aan de orde ...
      Je haakt een ketting van 23 lossen met daarop vasten ...
      Bij het einde van de ketting het hoekje om en terug vasten haken ...
      Afhankelijk van je restjes Catania haak je tussen een 2.5 en 3.5 mm ...
      Veel haakplezier ... liefs Valerie ♥

      Verwijderen
  38. Hallo Valerie,
    Het zakje is inmiddels af, bedankt voor je uitleg, maar hoe haak ik het bloemetje?
    Groet, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. maak een magische cirkel
      haak 2 lossen, 2 stokjes, 2 lossen en een halve vaste in de cirkel
      herhaal bovenste rij nog vier maal en sluit met een halve vaste
      span de cirkel aan en je hebt een bloemetje met vijf bloemblaadjes
      Succes ...

      Verwijderen
  39. Hoe maak je er een zakje van?? Er staat nergens dat je de lossen aan elkaar vast haakt. Nu blijft het een lapje...of doe ik iets fout?

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Onderaan de blogpost staat de link met het patroon ...
    Een korte toelichting :
    * haak een ketting van 18 lossen
    * vanaf de 2de losse V haken - in de laatste losse 3 V haken
    * de bocht omgaan (onderkant van ketting) en V haken in iedere losse - 3 V in laatste losse
    op iedere vaste een V haken en zo haak je het zakje in het rond ...
    Nog een fijne zondag en veel plezier ... lieve groeten Valerie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...