.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

donderdag 14 februari 2013

Verliefd op oma Kopjes

Ik ben zo verliefd op die oude kopjes en schoteltjes van uit mijn oma's tijd.


Als ik een kringloopwinkel binnenstap, begeef ik mij onmiddellijk naar de
afdeling servies of ik geen oma kopjes kan scoren. Liefst zie ik ze in het wit
met zachte gekleurde roosjes of fijne bloemetjes.


Thuis ben ik dan ook de enige die steevast koffie of thee drinkt uit deze kopjes.
Vraag me niet waarom, maar ik vind ze gewoon zo leuk die oma kopjes, identiek of niet.


Decoratief leg ik er een gehaakt koekje bij of vul ik ze op met geurende potpourri.


Ze zijn van wit porselein en meestal afgewerkt met een gouden randje, mooi toch!
Wat werd er vroeger romantisch porselein gemaakt ...

Een Lieve Valentijn groet,
Valerie ♥

26 opmerkingen:

  1. Die zijn leuk hè, gezellig om uit te drinken. En pas écht helemaal af met een gouden randje er aan! Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ♥ Ik zou zo in het koekje bijten!!
    Very sweet mooie foto`s
    Lieve groetjes Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Valerie, wat schattige kopjes, ja ze zijn zo heerlijk nostalgisch, en de koffie of thee smaakt er ook veel lekkerder uit :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja mooi hé...wij hadden vroeger een 'Zondags servies' ook met van die mooie roosjes, van WedgeWood...zoooo eeuwig zonde dat het allemaal verloren is gegaan in de loop der jaren, nu had ik het graag nog gehad! Ik snap je 'liefde' wel hoor:-)! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooo ja! Heerlijk! Als ik er de ruimte voor had zou ik ook zeker een kast vol van hebben! Dus die liefde deel ik met je!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een romantiek een heel mooi servies daar hou ik ook erg van groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hou daar ook erg van, ze zijn erggggg mooi. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik houd er ook van ! maar ook van retro kopjes, dat is dus een dolle boel in mijn vitrinekastje !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn mooi deze kopjes met lieve roosjes erop, en dan dat overheerlijke gehaakte koekje,haha..wat grappig!


    lieve groet,

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat doet mij ook denken aan het servies van mijn oma. Zij had ook dat soort, met allerlei bloemetjes en een gouden randje! Heerlijk, om even terug te dwalen naar oude herinneringen.

    Geniet ervan Valerie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk die oude kopjes, zo mooi, ik vind die bloemetjes zo schattig :)
    Ik wens jou ook een heel mooie valentijnsavond toe,
    liefs,Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. op en top romanticus ben je ...zo leuk en lief

    mooi koekje

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jaaaaaa mooi! Ik kijk ook altijd naar oud servies! Even terug in de tijd!
    Fijne avond, Valerie!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik snap je verliefde blik hoor. Het staat dan ook zo lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Alhoewel ik nu meer van stoer servies, zonder bloemetjes hou, bewonder
    ik de mooie serviezen met bloemen en randjes, een enkle kopje heb ik ook wel hoor..
    Prachtig om te zien zo bij jou.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O prachtig, de kopjes passen gewoon in het geheel bij je, de roosjes van deze kopjes zijn bijzonder mooi.
    Kan ik niet een workshop fotografie bij je volgen, ben er zo helemaal verzot op!
    Liefs Talitha ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Enig, ik heb een heel koffie en bordenservies van roosjes en ben er ook zo blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! Dat vind ik nu ook zo mooi, zo'n mengeling van romantisch bloemetjesservies samengebracht tot een eigen nieuw servies. Zo'n verzameling zou ik ook graag beginnen maar eerst moet ik natuurlijk dat eerste kopje of schoteltje vinden ;-)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie foto's maakte je van de kopjes. dat koekje past er perfect bij.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig vind ik ze!
    Ik ben ook altijd op zoek naar porseleinen kopjes!
    Ik wens je een fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh Valerie, Ik ben ook zo verzot op die oude serviesjes. Heel decoratief met dit gehaakte koekje!
    Liefs,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo mooi Valerie, ik kan ze ook niet laten staan bij de kringloop. Ik blijf gek op roosjes!
    Geniet van het weekend, lieve groet Diana
    Mooie header heb je gemaakt;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat zijn ze leuk he die oma kopjes! Ik heb er ook een paar maar gebruik ze niet omdat ik bank ben dat ik ze breek.
    Schattig koekje ook!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja leuk he, heb er van het weekend ook weer gekocht en dan te bedenken dat ik altijd uit mokjes drink. Maar ze zijn ook heel leuk om er een kaarsje van te maken. En ik heb ook wel eeens een leuke etagere gezien gemaakt van opgestapeld serviesgoed.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Helemaal super!! Ik vul ze ook met kaarsen!! Heel erg leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...