woensdag 2 mei 2012

Muts voor jampotje

Iedereen kent ze wel die kleine jampotjes.
Ze fleuren je ontbijttafel op.

Ik heb er een koddig mutsje opgehaakt.


Op deze manier ga je van start:
  • toer één : vijf lossen in een magische cirkel en sluiten
  • toer twee : 2 vasten haken in iedere vaste
  • toer drie : *1 vaste, twee vasten haken*, herhalen tot einde
  • toer vier : *1 vaste, 1vaste, twee vasten haken*, herhalen tot einde
  • toer vijf : *1 vaste, 1 vaste, 1vaste, twee vasten haken* herhalen tot einde
  • toer zes - 12 : vasten haken tot einde en de draad afhechten.
  • toer 13 : in een ander kleur *4 vasten in de vorige vaste, 1 vaste* herhalen tot einde en opnieuw de draad afhechten.

Het haaksel opvullen en een fijn stofje aan de onderkant naaien.
Op deze manier blijft de vulling zitten en kun je het gemakkelijk
op het dekseltje lijmen.

Uiteraard kan je ook grotere glazen potjes gebruiken
en zo bespaar je een rit naar de glasbokaal.

Eventjes dit nog.
Op een rommelbeurs liet ik onlangs mijn oog vallen op een
oude bascule die nog in perfecte staat was.
Ik zag hem al voor mij staan in de tuin.

Jammer genoeg deelde manlief niet onmiddelijk dezelfde mening.

Na veel gemor werd het zware ding in de auto geladen, want ik had
beloofd dat ik de bascule ging inoliën tegen de regen.

Een belofte maken is gemakkelijk, maar ze uitvoeren is nog iets
anders en zo besloot manlief om zelf maar de kwast in de hand
te nemen.

Het eindresultaat mag gezien worden en het tuinhoekje is er
nog gezelliger op geworden.


Ik wens jullie allemaal nog een fijne dag,
Valerie xxx

4 opmerkingen:

  1. Nou manlief hoeft geen spijt te hebben.Mooi hoor!!X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bascule en manlief mag best trots zijn op zijn werk...

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige bascule, Valerie!
    En je man heeft zeker eer van zijn werk!
    Dit heeft niet iedereen in zijn tuin!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen