.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

woensdag 9 mei 2012

Meimaand - Mariamaand - Moederdagmaand

Ik vind dat er in de maand MEI veel gebeurt.

De maand MEI wordt ook wel de bloeimaand genoemd, de start
van de lente, alles komt opnieuw tot leven.

Verschillende weerspreuken doen je hier aan denken:

     In MEI leggen alle vogels een ei.
     Onweer in MEI maakt de boeren blij.

De boeren misschien, maar ik toch iets minder.

Laat ons in MEI de IJsheiligen niet vergeten.
Dit zijn namen van heiligen die vallen in de periode van 11 tot 15 mei.
Volgens de volksweerkunde zijn dit de dagen in het jaar waarop
er nog nachtvorst kan optreden. Hopelijk niet, want we hebben
al verschilende plantjes in volle grond uitgeplant.

In de maand MEI wordt ook het Mariabeeld geëerd.

Mijn mama woont vlakbij een mooie grote grot en staat vrijwillig
in voor het onderhoud. Tijdens de maand MEI wordt er verschillende
malen een gebedswake gehouden. De vele kaarsjes maken deze
stille momenten nog intenser.


Je moet weten dat je langs onze Vlaamse wegen wel altijd een grot of 
een kappelletje tegenkomt. Het zijn allemaal pareltjes die afkomstig zijn
van de O.L.V. grot in Lourdes. In Lourdes begint immers het verhaal
van Bernadette Soubirous (klik) die je rechts bovenaan de collage ziet.

De tweede zondag van de maand MEI is het moederdag.

Langs deze weg wil ik ook mijn mama in de bloemetjes zetten voor
haar toewijding en inzet.

Ik vond het een leuk idee om voor haar een Mariakaartje te maken
met een toepasselijk tekstje op de achterkant.


Ik ben benieuwd wat ze er zal van vinden en nog benieuwder
naar wat mijn zoon Baptiste voor moederdag heeft geknutseld.

Knusse groetjes,
Valerie.

3 opmerkingen:

  1. Wat een mooi kaartje heb je gemaakt!
    Daar zal je moeder vast heel blij mee zijn!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie post.
    Maria beeldjes zijn mijn favoriet, het geeft rust.
    Ze staan dan ook overal in huis, groot en klein, en foto's.
    We horen wel wat je zoontje heeft geknutseld.
    Dat is zo leuk!
    Lieve groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Valerie, van harte welkom als nieuwe volger van mijn blog en dankjewel voor je lieve reactie!
    Ik ga je ook volgen hoor, je maakt prachtig haakwerk.
    Lieve groetjes, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...