.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

woensdag 23 mei 2012

Een feestelijk taartje

In mijn give-away zit onder andere een leuk feestelijk taartje.



Stap voor stap leg ik jullie uit hoe dit wordt gehaakt.

Handig is het begin van iedere rij te kenmerken.

Met lichtbruin of een ander kleur een magishe ring maken.

rij één : 1 losse, 6 vasten haken in de ring

rij twee : 1 losse, 2 vasten in iedere vaste (12)

rij drie : 1 losse, (1 vaste, 2 vasten) herhalen tot einde (18)

rij vier : 1 losse, (1 vaste, 1 vaste, 2 vasten) herhalen tot einde (24)

rij vijf : 1 losse, (1 vaste, 2 vasten) herhalen tot einde (36)

rij zes : 1 losse, vasten van langs achteren haken

rij zeven - veertien : 1 losse, vasten haken tot einde

rij vijftien : 1 losse, vasten van langs achteren haken en afhechten.

Het taartje vul je op met kussenvulling, aan de onderkant zet
je een rond kartonnetje vast met warme lijm, zodat de vulling blijf zitten.

Het slagroom randje in een fleurig kleurtje:

Op de bovenste rand in de eerste losse (4 vasten haken, een halve vaste
in de volgende 2 lossen) herhalen tot einde en afhechten.
Op de onderste rand idem het zelfde haken.

De bloemetjes in vershillende kleurtjes:

6 lossen haken en in iedere losse 2 vasten haken.
1 losse haakwerk draaien en 2 vasten in iedere vaste en afhechten.

Rechts van mijn blog vind je een handige tutorial van de meest
voorkomende basis haaksteken.

Lieve groetjes,
Valerie ♥

5 opmerkingen:

  1. Prachtig Valerie....ze zijn net echt....om van te snoepen!!!
    Fijne dag & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel weer Valerie!
    Ik ben fan van je haakwerk maar dat wist je al ;-)
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo lief je reacties op mijn blog, dank je wel dat doet zo goed!!
    ik ga je volgen!

    geniet van een mooie zomerdag!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Valerie,

    Het is weer een snoepje!
    Je patroontje heb ik gauw weer opgeslagen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk taartje en bedankt voor de uitleg,
    groetjes iris

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...