.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

zaterdag 12 mei 2012

Beeldig maar onbekend

Vele lezeressen onder jullie zijn thuis in het wereldje van
de brocante, misschien kunnen jullie me helpen.

Een goede ziel overhandigde me dit ding, want ik weet
eigenlijk niet hoe ik het anders moet noemen.

Ik heb al enig opzoekwerk gedaan, maar ik vind nergens
iets met een gelijkenis.


Ik had 'het ding' graag een naam gegeven met eventueel
wat achtergrond informatie.

Morgen begin ik weer aan de traditionele buitenlucht
rommelmarkten. Dit wordt eindelijk weer genieten.

Wie me een tip kan geven, van harte bedankt!

Ik heb zopas vernomen dat ik de prachtige give-away harten heb
gewonnen bij Maranja.since1964 (klik).
Ik ben heel gelukkig met dit extra kadootje en dit net voor moederdag.

Nog een leuke dag en aan alle mama's een fijne moederdag,
Valerie x

6 opmerkingen:

  1. Ik zou het echt niet weten, ben heel benieuwd of andere bloggers het wel weten. Wat ik wel weet is dat ik een leuk nieuwtje voor je heb op mn blog!! Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm....ik weet het niet hoor!
    Het lijkt wel een setje om as uit de kachel\open haard te scheppen??
    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk ook dat het bij een kachel of haard is gebruikt, in ieder geval een stoffer en blik, gebruikt door een lakei?! Fijne avond en zondag, liefs Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien iets om as van de tafels te vegen, dus iets wat ze in een café gebruikt hebben, een as veger?!
    anders denk ik ook aan een kachel veger, maar ik zou de optie van tafel veger ook zeker eens nagaan.
    Succes ermee, enne mocht je het weten, plaats het ff op je blog, ik ben nogal nieuwsgierig aan gelegt......:-)
    groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een tafelkruimer, bij het ontbijt of de lunch komen er broodkruimels op de tafel en die worden dan met de tafelkruimer opgeveegd.
    Alleen heel deftige mensen hadden zo;n tafelkruimer en de dienstmeisjes moesten dan de kruimels opvegen.

    Hij is erg leuk hoor.

    Groeten Christien

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...