.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

woensdag 30 mei 2012

De Chinatown roos

Vorige week waren de eerste bloemknoppen zichtbaar
en nu staat deze prachtige 'Chinatown' roos rijkelijk in bloei.

Dat ze mooi en gezond staan is dankzij de groene vingers
van mijn man Yves. Snoeien, bemesten, bestrijden van
ziektes behandelt hij als een echte tuinman.

Deze klimroos bloeit door tot laat in september en heeft grote
gele dikke bloemen, die naar de randen toe roze verkleuren met
een donkergroen blad.



De rozen die in trossen bloeien hebben een fijne, fraaie geur,
die overheerlijk ruiken naar perzikken, ja echt waar.


Elke keer als ik passeer kan ik het niet laten om eventjes
mijn reukzintuig te testen.

Op een tuinbeurs hadden we ooit deze roos gezien, maar er
was een klein probleempje dat we ze in België niet konden vinden.

Met wat geluk kwamen we terecht bij de Zeeuwse Rozentuin
in Kats, dichtbij de Oosterschelde in Nederland, waar je meer dan
1000 soorten rozen kan vinden.

Het is nu het eerste jaar dat ze bloeien en ze hebben de strenge
winterkou gelukkig overleeft.


Wat betekent dat ze nog veel moeten groeien om een 
mooie rozenboog te vormen, maar daar heeft mijn
tuinman engelengeduld voor.

Tot gauw,
Valerie ☺

8 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's heb je gemaakt.
    Met de foto van de perziken is het net of je ze kan ruiken wat liggen ze er mooi bij.
    Groetjes
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh mooi zeg! en perziken geur hmmmm lijkt me hemels!hihi
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een man met groene vingers uit de duizend. Hier op 2 hoog moet hij geen groene vingers hebben, maar geen hoogtevrees!
    Prachtige bloemen, echt waar! Ben jaloers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een prachtige roos, het lijkt me heel fijn om een man te hebben met groene vingers die zo prachtige rozen voor je kweekt ;)
    De mijne kan ik in de tuin niet loslaten want dan blijft er niks meer over, hij kent het verschil niet tussen een plant of onkruid ;)
    Wat jammer dat dit weer de laatste zonnestraaltjes zijn voorlopig hè, het is zo heerlijk vertoeven op het terras :)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie roos, de geur lijkt me heerlijk!! Grappig, mijn muis volgt met een roosje hihi.
    Leuk dat je meedoet met mijn give away, we gaan ervoor...wat jij Valerie! Liefs Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige roos Valerie!
    Als ze ook nog eens heerlijk geuren is dat helemaal geweldig!
    Fijn dat je man zulke groene vingers heeft! Die van mij niet hoor,
    maar die heeft weer andere kwaliteiten.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk zowel de geur van de rozen als van de perzikken!!
    wat een geluk dat je roos de strenge winter heeft overleeft, lekker van genieten!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je voor je lieve berichtje bij mij! Ik ben ook blij dat ik weer lekker
    aan het blogs afstruinen ben en ik kom dan ook graag bij jou.
    Wat een prachtige roos en dan ruikt 'ie ook nog zo lekker! Wat heerlijk dat je man
    het zo leuk vindt om in de tuin bezig te zijn,..nou hij boekt dan ook zeker resultaat!

    Fijne avond,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...